Car Challenge - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Ilja en Vedat - WaarBenJij.nu Car Challenge - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Ilja en Vedat - WaarBenJij.nu

Car Challenge

Door: Landcruisers

Blijf op de hoogte en volg Ilja en Vedat

21 September 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Nog lichtelijk stof nahappend zijn we weer terug in het drukke Ulaanbaatar, waar onze Car Challenge begon. En we kijken inderdaad terug op een ware Challenge...

De eerste dag begint meteen 'goed'. Door een latere start kost het moeite om de chaotische stad uit te komen en het oneindige niemandsland in te rijden.
Eén team rijdt 's avonds nog lek en één bepaald team :-) raakt verdwaald in het donker. We rijden hard en in het pikkedonker bereiken we uiteindelijk ons eerste gerkamp.

Dag 2 is Buddha ons goed gezind... Het lijkt een soort Dakar met het betere vlieg- en stuiterwerk. Sjeezus wat gaan we met een rotgang. Veel te hard natuurlijk, maar lol hebben we. Totdat we na een heuvel nog net een diepe kuil proberen te ontwijken en daardoor letterlijk van een talud af duiken, op het linker voorwiel neerkomen en net niet over de kop slaan. Het team achter ons snapt niet helemaal hoe we weer met alle vier de wielen op de grond komen. Maar goed, weten we ook weer dat een Landcruiser ook op één wiel kan rijden ;-) Eigen schuld, niet meer doen dus.
Door de klap lekt een keerring van de aandrijfas, maar that's it. Dat die auto na deze klap gewoon nog loopt en ons zelfs de rest van de 'bumpy' Challenge niet in de steek laat... Hulde aan meneer Toyota!
Voor de keerring vinden we in een dorpje een garage waar een 10!-jarig jochie de auto perfect repareert. Zo zie je maar, elke mongool kan dus een garage runnen hahaa

Maar wat een tocht zeg en elke dag weer anders. Gave tracks, intensief, maar wat kan autorijden dan toch leuk zijn. En dan de uitzichten, de wegen (die er niet zijn), de mooiste sterrenhemel. Een eindeloze niksheid en daardoor juist zoveel... Mongolië is echt weergaloos mooi!!

En dan hebben we het Altai gebergte gewoon nog in petto. Op naar het laatste weekje wildernis, gers en schapennoedels ;-)

Heel veel groetjes van (nu met recht) de Landcruisers

• 21 September 2012 - 18:43

Suuske:

Hey Luitjes,

WAT EEN GAVE FOTO'S!!!!!!!! Echt SUPER! Je ziet echt dat jullie aan het genieten zijn.
    Echt weer een onvergetelijke reis voor jullie.
    Kan Vedat niet een paar "mongolen" meenemen al personeel. Ha ha!
    Luitjes nog heel veel plezier.

Liefs van ons

• 21 September 2012 - 18:57

Hans:

Hallo stuntvliegers,

Wat een belevenis gewoon geweldig, mar kent kekt toch uit, zou oma zeggen.
    Hartstikke leuke foto's trouwens,ik ben nu al benieuwt naar het vervolg.
    Nog heel veel plezier en voorspoedige reis,

Hans en Emy
    en een dikke knuffel van Guus.

• 21 September 2012 - 22:06

Greet Keysers:

Hoi Ilja & Vedat!

Geweldig om jullie verslagen te lezen en supermooie foto's te zien! Enige nadeel... Ik krijg daar zo n reiskriebels van... ;-)) Allé, geniet r ginder nog van hé!

Finn, Tijmen, Greet

Natascha:

Ohhhhhhh wooooooowwwwwwwww

• 25 September 2012 - 20:22

DORIEN LOUVET:

hoi ilja en vedat volg jullie ook .vindt het geweldig voor jullie. wat een uitdaging weer. nog veel plezier jongens